Vai al contenuto

  • Unipd.it
  • Dipartimenti
  • Biblioteche
  • Contatti
  • Webmail
  • Uniweb

Università degli Studi di Padova

Dipartimento di Psicologia dello Sviluppo e della Socializzazione

  • SCEGLI IL
    TUO PROFILO
  • SEARCH
  • Menu
  • ENG
CLOSE
  • Dipartimento

    • Salta al menu corsi
    • Storia
    • Professori Emeriti
    • Direttore e Organi collegiali
    • Sedi e strutture
    • Commissioni
    • Persone
    • Bandi
    • News
    • Organigramma
  • Corsi

    • Salta al menu ricerca
    • Corsi di laurea triennale
    • Corsi di laurea magistrale
    • Corsi di laurea magistrale a ciclo unico
    • Curricula specifici
    • Dottorati di ricerca
    • Scuole di Specializzazione
    • Master
    • Corsi di perfezionamento
    • Esami di stato
    • Prova Pratica Valutativa
    • Corsi ARCA
  • Ricerca

    • Salta al menu terzamissione
    • RICERCA
    • Qualità della ricerca
    • Progetti di Ricerca Internazionali
    • Progetti di Ricerca Nazionali
    • Progetti di ricerca sul tema del COVID
    • Gruppi di ricerca
    • Laboratori
    • Convegni e seminari
    • Visiting Scholars
    • ARCA - Applied Research Courses Academy
    • Summer e Winter Schools
  • Terza Missione

    • Salta al menu servizi
    • Terza missione
    • Attività in conto terzi
    • Formazione Continua
    • Public Engagement
    • Rassegna stampa
  • Servizi

    • Salta al menu international
    • Segreterie
    • Biblioteca
    • Diritti e inclusione
    • Wi-fi
    • Salute, benessere e sport
    • Prenotazioni aule
    • Area Riservata PTA

Vai al contenuto

  • Home
    • Home Apri menu
    • Home
    • People
    • Research areas
    • Materials
    • Links of Interest
  • IndietroResearch areas
    • Apri menu
    • Text comprehension in children with typical development: contribution of individual skills and home-literacy practices
    • Narrative comprehension and production in children with typical and atypical development
    • Text comprehension in Down syndrome
    • Linguistic development of bilingual children: the role of cognitive, socio-cultural and individual differences
    • Definitory competence in typical and atypical populations
    • Idiom comprehension in children

Vai al contenuto

  • Lab-Las
  • Home
  • People
  • Research areas
    • Text comprehension in children with typical development: contribution of individual skills and home-literacy practices
    • Narrative comprehension and production in children with typical and atypical development
    • Text comprehension in Down syndrome
    • Linguistic development of bilingual children: the role of cognitive, socio-cultural and individual differences
    • Definitory competence in typical and atypical populations
    • Idiom comprehension in children
  • Materials
    • Tasks
    • Questionnaires
    • Training
  • Links of Interest

Research areas

  • Text comprehension in children with typical development: contribution of individual skills and home-literacy practices
  • Narrative comprehension and production in children with typical and atypical development
  • Text comprehension in Down syndrome
  • Linguistic development of bilingual children: the role of cognitive, socio-cultural and individual differences
  • Definitory competence in typical and atypical populations
  • Idiom comprehension in children 

 

Dipartimento di Psicologia dello Sviluppo e della Socializzazione

  • Amministrazione trasparente
  • Servizi
  • Area Riservata PTA
  • Facebook

CONTATTI

Via Venezia 8 - 35131 Padova

  • Posta elettronica certfificata dipartimento.dpss@pec.unipd.it
  • Redazione web webmaster.dpss@unipd.it
Università inclusiva HR Excellence in research
© 2025 Università di Padova - Tutti i diritti riservati P.I. 00742430283 C.F. 80006480281